Brev:
Kost - 5 mdr.
2. marts 2008
Alder:
5 mdr.
Kost - 5 mdr.
Kære Helen
Vi har en datter på 5 mdr., som er en glad livlig pige, vores problem er, at vi synes hun drikker for meget mælk efter sengetid.
Hun står op ved 6 tiden, hvor hun bliver skiftet og bliver tilbudt mælk (grøn allomin)
Ved 8-8.30 tiden, får hun ca. 1-1½ dl. risgrød m. pære, + vand af kop.
Ved 9.30 tiden får hun tilbudt mælk, drikker ofte kun omkring 50 ml., bliver puttet.
Ved 12-tiden tilydes hun mælk, drikker ca. 120 ml.
Ved 13.30 tiden får hun risgrød m. pære + vand af kop. bliver puttet, sover kun ca. ½ time.
ved 16 tiden får hun tilbudt mælk, drikker ca. 100 ml., sover omkring ½ time
Tilbydes mælk ved 18-18.30 tiden, og puttes.
Ofte vågner hun mellem 21 og 22, og drikker 200 ml. mælk.
Vågner igen ved 2 tiden og drikker 150 ml. mælk.
Hvornår skal jeg tilbyde mælk, i forhold til grød ?
Er der forskel på allomin 1 og allomin 2? Mætter allomin 2 mere ?
Når vi putter hende, lægger vi hende i vuggen, og siger godnat, og går, så hun ikke kan se os, og det lykkes rimelig godt. Hun skal måske have sutten 10 gange, men skriger ikke, og falder til sidst i søvn.
På lørdag skal hun så passes af farmor og farfar, da vi er inviteret ud, og jeg glæder mig rigtig meget, men har alligevel dårlig samvittighed. Mener du at farmor skal lægge hende, ligesom os? eller hvad tror du er det bedste ?
Med venlig hilsen
Anja